KPI Dashboard, tools, data en onderzoek
meer resultaat dankzij werken vanuit een visie.

Beleidsinstrument

Managers hebben vaak geen tijd om dikke rapporten door te spitten. Wel willen zij gefundeerde, datagerichte beslissingen kunnen nemen om hun beleid te kunnen bijstellen. Ons beleidsinstrument leert u snel waar u moet bijsturen. De data (cijfers) geven u hier inzicht in. Indien gewenst helpen wij u bij de verdergaande interpretatie en het bepalen van de vervolgstappen.

Customer Journey Optimalisatie Tool

Waarschijnlijk heeft u meerdere analytics tools met elk hun eigen segmenten. Zou het niet fijn zijn om een overkoepelend dashboard te hebben waarbij u zelf exact uw doelgroep kunt bepalen (in plaats van afhankelijk te zijn van Google) en vervolgens uw kanalen zo kunt optimaliseren dat u het beste resultaat haalt? Voor het ontwikkelen van het dashboard doorlopen wij samen met u het Customer Journey Optimalisatie traject. Workshops zorgen voor een scherpere merkstrategie en een relevantere doelgroep benadering. Tevens draagt het traject bij aan een cultuur van testen, experimenteren en agile werken. Aan de hand van het dashboard kunt u deze klantgerichte werkwijze voortzetten.

Growth hacking

Potentiële klanten komen niet uit zichzelf naar u toe. Tijdens hun Journey bezoeken zij verschillende platforms en touchpoints. Veelal zult u op die platforms aanwezig moeten zijn en hen daar moeten opzoeken. Slaagt u hierin? Vanuit doelgroep denken en reisbegeleiding worden de relevante touchpoints geselecteerd en op elkaar afgestemd. Vervolgens kijken wij welke invulling het beste past bij uw doelgroepen. Uit eerdere trajecten is gebleken dat deze aanpak leidt tot maatregelen die meer volume opleveren tegen een betere kosten/opbrengst verhouding.

CRO/CXO & Webanalytics

Uw website wordt bezocht door meerdere soorten consumenten. Zij gedragen zich niet hetzelfde en worden beïnvloed door verschillende impulsen. Herkent u dit gedrag en weet u hoe u daar uw voordeel mee kunt doen? Onze Customer Journey Optimalisatie aanpak zorgt voor een hele andere invulling van Customer Experience Optimalisatie en een andere kijk op webanalytics. Eerdere cases hebben bewezen dat de resultaten sterk kunnen verbeteren dankzij meer relevantie en gemak voor uw bezoekers.

Doelgroepsegmentatie

Als u meer dan één doelgroep heeft, wilt u elke doelgroep op maat bedienen. Dat wil zeggen inhoudelijk (met de juiste content), qua aanspreekvorm (met de juiste tone of voice), op de juiste plaats (via het juiste touchpoint) en op gewenste momenten (met de juiste frequentie). Daarvoor moet u uw doelgroepen wel goed kennen. Doet u dat? Aan de hand van van data, onderzoek en andere inzichten brengen wij u markt in kaart, selecteren wij samen met u de juiste doelgroepen en geven wij u inzicht hoe u uw doelgroep het beste kunt bedienen.

Merk- & Imago-onderzoek

Traditioneel merkonderzoek richt zich vaak op het meten van merkbekendheid en merkassociaties. Onze ervaring leert dat dit vaak weinig verassende resultaten oplevert. Wij zetten merk-en imago onderzoek op vanuit de Customer Journey en geven u antwoord op concrete vraagstukken:

  • Een merkbelofte doen is één, hem waarmaken tijdens de Journey van uw doelgroep is iets anders. Als uw doelgroep uw belofte relevant vindt en u die belofte op een logische tijd en plaats (touchpoint) tijdens de Journey waarmaakt, creëert u alle voorwaarden voor uw klant om bij u terug te komen. Hoe doet u dat?
  • Tot voorkort werd een imago voornamelijk opgebouwd door over uw merk(waarden) te communiceren. Dat is niet meer voldoende. Consumenten beoordelen uw merk aan de hand van ervaringen met touchpoints die zij opdoen tijdens hun Journey. Hoe vertaalt u uw merkwaarden in merkbeleving?

Case Gaspedaal

Klant Tevredenheid Onderzoek

Klanten kunnen op vele momenten tijdens hun Journey met u te maken krijgen. Op veel van die momenten kunt u weinig goed of fout doen. Het zijn hygiënemomenten, waarop het goed genoeg is als u een zes scoort. Wel belangrijk om te weten waar tijdens de Journey een acht kan helpen om klanten te binden en waar een vijf ertoe kan leiden dat u opdrachten misloopt en klanten kwijtraakt. Waar slaat ontevredenheid om in klantverlies en waar moet u uitblinken om ambassadeurs te werven? Door klant tevredenheid onderzoek anders aan te vliegen dan onderzoeksbureaus, krijgt u het antwoord op deze essentiële vragen.

Campagne- & Effectmetingen

Campagne-onderzoek is vaak gericht op het meten van likeability. Reclamebureaus zijn trots als door hen ontwikkelde uitingen grappig en creatief worden gevonden. Ons onderzoek richt zich niet op humor, maar op de relevantie van de boodschap voor de doelgroep. Wat is het verwachte effect als boodschappen relevant zijn en onthouden worden?

Innovatie & Producttesten

Het aanpassen van uw product- en dienstaanbod kan een goede manier zijn om klanten te trekken. Zeker als deze diensten erop gericht zijn de reisbegeleiding (Journey) voor uw doelgroep te vergemakkelijken. Welk effect mag u verwachten?

Meer weten?

Neem contact op door op onderstaande button te klikken of  bel ons via 06519 288 19 of 06237 655 65. Wij komen graag vrijblijvend bij u langs voor een uitgebreide case presentatie

Contact