Data en onderzoek –
meer resultaat dankzij werken vanuit een visie.

Onderzoek:

Nieuwe producten

Het aanpassen van uw product- en dienstaanbod kan een goede manier zijn om klanten te trekken. Zeker als deze diensten erop gericht zijn de reisbegeleiding (Journey) voor uw doelgroep te vergemakkelijken. Welk effect mag u verwachten?

Imago

Tot voorkort werd een imago voornamelijk opgebouwd door over uw merk(waarden) te communiceren. Dat is niet meer voldoende. Consumenten beoordelen uw merk aan de hand van ervaringen met touchpoints die zij opdoen tijdens hun Journey. Hoe vertaalt u uw merkwaarden in merkbeleving?

Merkbeloften

Een merkbelofte doen is één, hem waarmaken tijdens de Journey van uw doelgroep is iets anders. Als uw doelgroep uw belofte relevant vindt en u die belofte op een logische tijd en plaats (touchpoint) tijdens de Journey waarmaakt, creëert u alle voorwaarden voor uw klant om bij u terug te komen. Hoe doet u dat?

Doelgroepcommunicatie

Als u meer dan één doelgroep heeft, wilt u elke doelgroep op maat bedienen. Dat wil zeggen inhoudelijk (met de juiste content), qua aanspreekvorm (met de juiste tone of voice), op de juiste plaats (via het juiste touchpoint) en op gewenste momenten (met de juiste frequentie). Daarvoor moet u uw doelgroepen wel goed kennen. Doet u dat?

Case Gaspedaal

Klanttevredenheid 

Potentiële klanten kunnen op vele momenten tijdens hun Journey met u te maken krijgen. Op veel van die momenten kunt u weinig goed of fout doen. Het zijn hygiënemomenten, waarop het goed genoeg is als u een zes scoort. Wel belangrijk om te weten waar tijdens de Journey een acht kan helpen om klanten te binden en waar een vijf ertoe kan leiden dat u opdrachten misloopt en klanten kwijtraakt. Waar slaat ontevredenheid om in klantverlies en waar moet u uitblinken om ambassadeurs te werven?

Campagne effecten

Campagne-onderzoek is vaak gericht op het meten van likeability. Reclamebureaus zijn trots als door hen ontwikkelde uitingen grappig en creatief worden gevonden. Ons onderzoek richt zich niet op humor, maar op de relevantie van de boodschap voor de doelgroep. Wat is het verwachte effect als boodschappen relevant zijn en onthouden worden?

Online marketing & webanalytics:

Platform- en kanaaloptimalisatie

Potentiële klanten komen niet uit zichzelf naar u toe. Tijdens hun Journey bezoeken zij verschillende platforms en touchpoints. Veelal zult u op die platforms aanwezig moeten zijn en hen daar moeten opzoeken. Slaagt u hier in?

Reisbegeleiding & CRO

Uw website wordt bezocht door meerdere soorten consumenten. Zij gedragen zich niet hetzelfde en worden beïnvloed door verschillende impulsen. Herkent u dit gedrag en weet u hoe u daar uw voordeel mee kunt doen? Onze Customer Journey Optimalisatie aanpak zorgt voor een hele andere invulling van CRO/CXO en een andere kijk op webanalytics. Eerdere cases hebben bewezen dat de resultaten sterk kunnen verbeteren dankzij meer relevantie en gemak voor uw bezoekers.

Case Fintech

Meer weten?

Neem contact op door op onderstaande button te klikken of  bel ons via 06519 288 19 of 06237 655 65. Wij komen graag vrijblijvend bij u langs voor een uitgebreide case presentatie

Contact